środa, 19 czerwca 2013

Uratowana!!!


Pisząc tego posta mam taką cichą nadzieję, że nie byłam do niedawna jedyną nieświadomą osobą. Nieświadomą tego, że zepsuty klawisz w klawiaturze laptopa, to nie koniec świata i wcale nie wiąże się to z oddawaniem sprzętu do serwisu, a co za tym idzie, bajońskimi sumami za naprawę. Zanim trafiłam na odpowiednią firmę, zrobiłam mały rekonesans i kiedy zobaczyłam, że koszt naprawy może sięgać nawet 500zł !!!!!, to nieco słabo mi się zrobiło, bo to przecież średnio opłacalna inwestycja. No chyba, że ktoś posługuje się sprzętem za kilka tysięcy złotych, ale dla tych, którzy jak ja posiadają średnio-półkowy laptop, sensu to po prostu nie ma.  A nawet w tamtym przypadku wcale nie trzeba wydawać tak kosmicznej kwoty. Można samemu, przy odrobinie skupienia, naprawić klawiaturę w minutę i to za śmieszną wręcz kwotę! 

     
 
Wymianie podlega każdy klawisz klawiatury i to niekoniecznie laptopa kupionego w Polsce. Ja taką właśnie sytuację miałam i bałam się, że będą w związku z tym większe kłopoty, ale udało się! Znalazłam firmę klawiszedolaptopa.pl i chociaż nie mieli klawiszy dokładnie z mojego modelu, to dopasowano mi klawisz z innego. Wygląda tak samo, działa bez zarzutu i nikt, kto nie wie, że był kiedykolwiek uszkodzony, nie ma szans się zorientować :) A teraz najlepsze: koszt klawisza z przesyłką, wyniósł mnie całe polskie 15zł :-)))))) Obsługa sklepu jest niezwykle miła, profesjonalna i ogromnie pomocna! W razie obaw samodzielnej wymiany, podeślą mejlowo pomocny filmik i podpowiedzą.

Przed zamówieniem konkretnego klawisza najlepiej zrobić zdjęcie uszkodzonej klawiatury i zaczepów klawisza i wysłać mejlem. Warto się przyłożyć i zrobić dobre zdjęcie, bo dzięki temu obsługa dobierze klawisz (jego mocowanie) i oceni, czy uszkodzenie w ogóle da się naprawić. Ale bez obaw. Chyba tylko klawiatura, która trafi w szpony wilka może się tak uszkodzić, że nic się z nią już nie da zrobić :) Najczęściej uszkodzeniu ulega zaczep klawisza, a nie to mocowanie na klawiaturze. Ja uszkodziłam klawisz zwykłą szmatką, kiedy czyściłam klawiaturę. Jej fragment zaczepił się o klawisz, a ja tego nie zauważyłam. I myślę, że to są najczęściej występujące uszkodzenia. Firmę znajdziecie TUTAJ i na Allegro. Mnie uratowali i pewnie Was też uratują :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz